Franczyza punktu kurierskiego to świetny pomysł na własny dochodowy biznes przy niewielkim nakładzie finansowym. Dowiedz się czym jest franczyzowy punkt kurierski i jakie korzyści płyną z prowadzenia tego rodzaju biznesu.
Poszukiwanie odpowiedniego pomysłu na biznes jest bardzo wymagającym zadaniem. Wiele ograniczeń np. finansowych czy brak doświadczenia mogą skutecznie utrudniać to zadnie. Jednym z lepszych pomysłów na otworzenie własnego biznesu jest franczyza punktu kurierskiego. Obecnie rynek ten posiada duże zapotrzebowanie na takie punkty, a wiele marek oferuje różne propozycje biznesowe. Jak zatem stworzyć taki punkt? Szczegóły poniżej.
Czym jest franczyzowy punkt kurierski?
Franczyza punktu kurierskiego to otwarcie punktu kurierskiego w barwach danej marki. W takim modelu biznesowym samodzielnie otwieramy punkt usługowy i prowadzimy go dla danego kuriera. W zamian za pracę w nim, czyli obsługiwanie klientów czy przyjmowanie paczek itp. otrzymujemy wynagrodzenie. Franczyza taka polega zatem na prowadzenie punktu marki i czerpaniu z tego profitów. My – jako właściciele punktu – zarabiamy na tym, iż wiele osób korzysta z danego kuriera, a marka kurierska może pochwalić się kolejnym punktem w mieście, z którego mogą korzystać klienci. Punkt możemy otworzyć w różnych lokalizacjach i na rożnych warunkach.
Obecnie zdecydowana większość marek kurierskich — zarówno tych większych, jak i mniejszych – oferuje współpracę franczyzową. Niektóre marki ustawiają wyższe, a niektóre niższe wymagania jakie należy spełnić. Biznes taki możemy prowadzić jako główne źródło dochodu, specjalnie wynajmując lokal, lub udostępnić możliwość odbierania i wysyłania paczek dodatkowo oprócz naszej głównej działalności. Doskonałym przykładem na to są kioski, w których możemy odbierać paczki i przesyłki.
W praktyce prowadzenie takiego punktu opiera się na obsłudze klientów, czyli przyjmowaniu paczek i ich składowaniu. Następnie np. raz dziennie kurier firmowy odbiera od nas paczki i pozostawia te do wydania. Pomysł takiej franczyzy jest doskonałą okazją, jeśli nie posiadamy dużych środków, a chcemy otworzyć swój własny biznes, który nie wymaga dużych nakładów finansowych, wiedzy czy doświadczenia. Marki kurierskie chcą oferować jak najwięcej punktów w danej lokalizacji, aby klienci mogli komfortowo zdeponować i odbierać przesyłki. Jest to dobra szansa, aby uruchomić taki punkt.
Jakie wymagania należy spełnić?
Jedną z wielu obaw, jakie powstają przy planowaniu swojego biznesu to duże wymagania np. finansowe czy merytoryczne, jakie trzeba spełnić. Franczyza punktu kurierskiego jest na tym polu bardzo atrakcyjna. Wymagania będą różnić się od w zależności od wielkości firmy kurierskiej i jej renomy. Im większa i bardziej znana marka, tym większe będziemy musieli spełniać wymagania. Będzie to np. duży metraż lokalu, atrakcyjna lokalizacja czy opłata licencyjna, jaką będziemy musieli wnieść. Istnieje jednak dużo średnich i mniejszych firm kurierskich, które nie wymagają ponoszenia żadnych opłat i wymagają jedynie kilku — kilkunastu metrów kwadratowych wolnej przestrzeni w lokalu, którą przeznaczymy na prowadzenie biznesu. Wymagania takie należy sprawdzić jednak indywidualnie, gdyż mogą się one różnić, w zależności od danej lokalizacji. Nie powinniśmy mieć również problemu ze spełnieniem ich wobec małych i średnich marek.
Korzyści prowadzenia własnego punktu kurierskiego
Pierwszą korzyścią prowadzenia własnego punktu franczyzowego jest fakt łatwego wejścia do biznesu. Jest to jeden z najprostszych pomysłów. Nie wymaga on kupowania wielu drogich urządzeń czy zatrudnienia wielu pracowników. Otwarcie własnego punktu kurierskiego jest również możliwie jako dodatkowa działalność pozwalająca zarobić dodatkowe pieniądze – jeśli prowadzimy już jakiś biznes, np. mały sklep.
Nie musimy mieć również szerokiej wiedzy, a sama praca jest prosta i możemy wykonywać ją samodzielnie. Dzięki otwarciu takiego punktu możemy pojawić się na rynku biznesowym, poznawać wpływowych ludzi i uczyć się od praktycznej strony prowadzenia własnej działalności. Jest to również dobry sposób na zarabianie pieniędzy — szczególnie jeśli posiadamy lokal w atrakcyjnym i często uczęszczanym miejscu. Uruchomienie franczyzy punktu kurierskiego może być również bardzo tanie – wówczas lokal nie musi spełniać wielu rygorystycznych wytycznych, nie musimy płacić licencji oraz nie potrzebujemy środków na wyposażenie punktu.
1 Komentarz
Brzmi calkiem sensownie. W wielu innych przypaskach franczyzy trzeba mieć sporo pieniędzy na start i spełnić milion niedorzecznych warunków, a tutaj faktycznie wymagania są niewielkie. A w sumie tego rodzaju biznes zawsze będzie dochodowy -nawet teraz, w dobie pandemii, ludzie wysyłają i zamawiają nawet więcej paczek, więc praca jest zawsze